ponad 13 lat na rynku
180 000 klientów
Narty w Austrii tylko z nami!

Pn-Pt: 8-18 • Sob: 10-14

71 725 42 30

Kontakt

Ski Planet Blog ...czyli narciarze i specjaliści w jednym!

Jak zregenerować siły po nartach?

Całe popołudnie spędzone na nartach potrafi nieźle dać w kość. Dlatego, jeśli szukasz najlepszych sposobów na szybką regenerację mięśni po szaleństwach na stoku, to zapoznaj się z naszymi wskazówkami. Sprawdź z nami, jak zregenerować mięśnie po dużym wysiłku.
Jak zregenerować siły po nartach?

Rozgrzewka również po nartach 

Zamiast od razu iść po ciepłą herbatę czy kawę, najpierw powinniśmy się trochę porozciągać. Rozgrzewka jest ważna zarówno przed, jak i po wysiłku fizycznym. Dlatego po nartach należy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających, które rozluźnią całe ciało. Rozciągnięcie mięśni sprawi, że będą się szybciej regenerować. To pozwoli zapobiec wystąpieniu bólu mięśni. Pamiętajmy również o ćwiczeniach dla łydek i stóp. Ćwiczenia tych części ciała przyniosą nam ulgę po całym dniu chodzenia w sztywnych butach narciarskich.

Ciepła kąpiel lub naprzemienny prysznic

Ciepła kąpiel lub naprzemienny prysznic szybko przyniesie ulgę zmęczonym mięśniom. Ciepła kąpiel zmniejsza ból mięśni po szaleństwie na stoku. Warto zadbać o to, żeby trwała przynajmniej 20 minut. Do tego można dołączyć automasaż, który będzie miał świetny wpływ na obolałe mięśnie. Warto wiedzieć, że masaż podczas kąpieli zawsze wykonujemy w kierunku serca, uciskamy delikatnie skórę i przesuwamy po niej palcami. Tym sposobem pobudzamy krążenie krwi, zapobiegamy wystąpieniu opuchlizny, która po dużym wysiłku mogłaby pojawić się na stopach czy łydkach. Dla większego odprężenia, do kąpieli możemy dodać kilka kropli olejku z wyciągiem z zielonej herbaty lub lawendy. Wtedy kąpiel będzie jeszcze bardziej przyjemna i relaksującą. 

Bardzo fajną alternatywą dla gorącej kąpieli jest skorzystanie z jacuzzi, które odpręża, dodatkowo pomaga w walce z cellulitem i zmniejsza ogólne napięcie. 

Natomiast w przypadku naprzemiennego prysznicu zimną i ciepłą wodą pobudzimy metabolizm, a także mięśnie, ścięgna, więzadła, chrząstki, czy nawet w kości. Cały układ mięśniowo-stawowy będzie lepiej ukrwiony oraz zaopatrzony w składniki odżywcze.

Sauna po nartach

Sauna jest dobra na wszystko. Nie tylko na mięśnie, stawy, ale również świetnie wpływa na dobre samopoczucie i zdrowie całego organizmu. Sauna pomoże nam w walce z zakwasami. Rozgrzane powietrze bardzo dobrze działa na skórę i mięśnie. Ciepło rozszerza nasze naczynia krwionośne, przyspiesza przepływ krwi, co przekłada się na lepsze odżywienie tkanek. Jednak pamiętajmy o tym, że nie wszyscy mogą korzystać z sauny. Przed skorzystaniem z tego rozwiązania warto sprawdzić przeciwwskazania. 

Regeneracyjny sen 

Nic tak nie odświeża mięśni i umysłu, jak regeneracyjny sen. W czasie snu nasze mięśnie odpoczywają, regenerują się oraz zbierają energię. Pamiętajmy, że powinniśmy spać minimum 7 godzin dziennie. Chociaż długość potrzebnego snu to dla każdego indywidualna sprawa.

Masaż 

Samodzielny masaż przy pomocy rollerów lub piłek masujących poprawi ukrwienie mięśni, zredukuje stres i obniży ciśnienie krwi. Co ważne dla narciarzy, przyspieszy wchłanianie krwiaków i obrzęków powstałych po upadkach. Ćwiczenia z rollerami rozluźnią mięśnie, a także nawodnią wszystkie tkanki, które je otaczają.

Nawodnienie i odpowiednia dieta

Nie bez znaczenia jest również odpowiednie nawodnienie. Szczególnie jeśli wcześniej korzystaliśmy z gorącej kąpieli czy sauny. Podstawą zdrowego organizmu jest równowaga mineralna. Każdy z nas powinien codziennie wypijać od 2 do 3 l płynów dziennie.

Jeśli chodzi o dietę, do regeneracji mięśni najlepsza będzie ta bogata w białko, które przecież stanowi ich budulec. Białko znajdziemy zarówno w produktach mięsnych, jak i roślinnych typu: orzechy, soja, migdały itp. Tutaj nie może zabraknąć również kwasów omega 3 i 6, które działają przeciwzapalnie i pomagają w regeneracji mięśni.

Tego unikaj 

Przy regeneracji mięśni powinniśmy unikać alkoholu. Ponieważ szkodzi nie tylko naszej wątrobie, ale również źle wpływa na regenerację mięśni. Alkohol zakłóca i hamuje procesy związane z budową mięśni. 

Komentarze

Nikt jeszcze nie komentował tego wpisu.
Śmiało, napisz, co o tym myślisz i podziel się z nami Swoją opinią.

Dodaj komentarz

Najczęściej wybierane przez naszych Klientów

Osobisty doradca Ski Planet

Nie wiesz co wybrać? Daj znać - podpowiemy!